בשנים האחרונות בענפי ספורט רבים הציוד הולך ומשתפר כי המאמנים והשחקנים הגיעו למסקנות שבמקצעות מסוימים יש הבדל גדול בין ההגנה להתקפה בין לימוד יסודות למשחק עצמו למשל טניס ופינג פונג שולחן השחקנים בענפים אלו מגיעים לאימונים עם כמה מחבטים, בטניס מתיחת החוטים שונה אם הוא מתאמן לקבלת מכת פתיחה או שהוא מתקיף, כל שחקן שמתחיל ללמוד טניס הוא מתחיל במחבט עם ראש גדול, גם בפינג פונג יש לשחקן כמה מחבטים עם גומיות שונות למטרות שונות, גם רץ מקצועי מגיע לאימון עם כמה זוגות נעליים לאימון, על חול הוא ירוץ עם נעל מסוימת ועל מסלול עם נעל אחרת.
כך בכדורגל הנעל שלנו מיוחדת ויעילה לאימון ילדים, הילדים והמאמנים אוהבים להתאמן איתה כי השחקן לומד יסודות בצורה מעניינת מבלי שהוא מרגיש, למעשה הוא משתתף באימון רגיל ולימוד יסודות .

צבעים וצדדים
ילד בגיל שנתיים מתחיל להבחין בצבעים ובגיל 4 השליטה שלו בצבעים מלאה, רק בגיל 6-7 ולפעמים 8 ילד יודע איפה זה צד ימין ושמאל ובשיטה שלנו שאנו מלמדים מגיל 4 יסודות כדורגל דרך צבעים השיטה ברורה לילד ולמאמן והתקדמות מהירה ופשוטה.

פיקוח באימון
לצערי כיום בגלאי 4-12 רוב הקבוצות עובדות כ-25 שחקן עם מאמן אחד והמאמן לא מסוגל לתקן לילדים את הטעויות ולמעשה רוב האימון מנהל על "ריק" בשיטה שלנו כל ילד למעשה "מאמן" את עצמו והכול ברור לו והוא מבין מה לעשות ולכן האימון מאוד אפקטיבי וטוב מול השיטות האחרות.

הפרעת קשב
שחקנים רבים "נעלמים" מהענף בגלל הפרעות קשב וריכוז וזה קורה שהמאמן נותן הוראות מה לעשות והשחקנים אינם מבינים ואז הם טועים, המאמן כועס והם נעלבים והולכים. כשהמאמן חושב להגיד משהוא בין המחשבה לדיבור נעלמים לו 10% מהדברים, בין הדיבור של המאמן לאוזן של השחקן נעלמים עוד 15% ובשיטה שלנו אין דיבורים השחקן מבין לבד הכול.

לימוד יסודות הכדורגל
בלימוד יסודות הכדורגל בשיטת הצבעים החידוש הוא שפעם ראשונה השחקן לומד לשחק בכל חלקי הרגל באופן עצמי, השחקן לא צריך לקבל הוראות והוא לומד להבין לבד מתי ולמה צריך להשתמש בכל צד של הרגל.

לחץ חברתי
כאשר מאמן נותן תרגיל הוא עובר בין השחקנים מסתכל ומתקן, ישנה תופעה אצל שחקנים צעירים שאם התרגיל קשה כאשר המאמן לא מסתכל הם עושים מה שהם יודעים. בשיטה שלנו מאחר ויש צבעים וכל השחקנים נועלים את אותם הנעליים נוצר לחץ חברתי של לדרבן האחד את השני בגלל התחרותיות בין השחקנים ולכן כולם מקפידים לבצע את התרגיל נכון.

נכתב ע"י – ברוך גלבוע